طراحی سایت هتل

چرا نیاز به یک سایت هتل داری دارید؟

سفر و مسافرت از گذشته تاکنون یکی از علاقمندی های بشر بوده است.طراحی سایت هتل و هتلداری و مجموعه های وابسته مانند طراحی سایت آژانس مسافرتی‌‌و طراحی سایت گردشگری ، طراحی سایت تور ، طراحی سایت آژانس هواپیمایی در ارایه خدمات آنلاین به مسافران؛ ارایه خدمات اقامتی و خرید؛ راهنمایی و معرفی جاذبه ها و امکان دیدنی نقش چشمگیری دارد. افراد چه در روزهای تعطیل و مناسبتی و چه در ایام بیکاری و اوقات فراغت خود به همراه دوستان و یا خانواده و فامیل قصد مسافرت می نمایند و حتی قبل از سفر به دنبال مکان اقامت در شهر مقصد و یا هتل می گردند تا سفر خود را با اطمینان خاطر بیشتری آغاز و سپری نمایند. بنابراین شما بعنوان یک مدیر هتل می توانید با داشتن وب سایتی اختصاصی برای مجموعه خود، کاربرانی را که در بستر اینترنت به دنبال محل اسکان خوب و مناسبی می گردند بسوی خود جذب کنید .

قبل از هر چیز توجه اقدام به طراحی سایت خود خواهید کرد. به این موضوع بسیار حائز اهمیت است که طراحی سایت به مانند تمام حرفه های دیگر در عصر مدرن نیاز به تخصص های حرفه ای دارد. فکر کنم اگر اول شاخصه های طراحی  سایت حرفه  ای و طراحی سایت شرکتی را بدانید با دید بهتری اقدام به طراحی سایت خود می کنید

 

چرا طراحی سایت هتل از اهمیت بالایی بر خوردار است؟

امروزه با گسترش و دسترسیس راحت تر تلفن های همراه به شبکه اینترنت شما نیاز به یک سایت هتل دارید تا کسب و کار شما به راحتی دیده شود.

یک سایت خوب باعث معرفی هتل شما به بازدیدکنندگان و همچنین رزرو آنلاین هتل می‌شود تا مشتری با خیالی آسوده مکان سفر خود را مشخص نماید ٫سایت شما امکانات زیر را میتواند برخوردار باشد

●    رزرو آنلاین هتل برای اینکه مشتری قادر باشد پیش از شروع سفر اتاق دلخواه خود را رزرو کند
●    قرار دادن بخش گالری و اسلاید تصاویر در طراحی سایت هتل برای شناخت بهتر و دقیق‌تر اتاق‌های هتل
●    قرار دادن بخشی برای معرفی انواع اماکن اقامتی
●    نمایش آدرس و مشخصات هتل روی نقشه گوگل با قابلیت نمایش سایت
●    لیست قیمت واحدهای اقامتی در طراحی سایت هتل
●    معرفی تاریخچه هتل به طور کامل
●    قرار دادن انواع روش‌های ارتباطی آنلاین و آفلاین برای رزرو هتل و ارتباط با مشتری
●    امکان ارائه پنل کاربری با قابلیت افزودن اتاق به لیست علاقه‌مندی
●    امکان نقد و بررسی هتل پس از خروج مشتری از هتل

نکات مهم در طراحی سایت هتل که باعث بهبود و رشد کسب و کار شما میشود

  •    برای بازدیدکننده مشخص کنید که چرا باید شما را انتخاب کنند
  •  در استفاده از تصاویر دقت داشته باشید
  •  با برگزاری تور سعی کنید که در کنار ارائه مکان اقامتی،‌ افرادی که علاقه‌مند به تور هستند را جذب کنید
  •   امکان پرداخت ریالی را در هتل خود برای مسافران داخلی و خارجی فراهم کنید
  • معرفی مکان‌های گردشگری هر شهر(مراکز تجاری ٫تفریحی و… نزدیک هتل )2

 

نقش گردشگری و توریسیم در  صنعت هتل داری و طراحی سایت

پیشینه توریسم و گردشگری به قدمت فعالیت های تاریخ بشریت بوده و طی زمان های مختلف شکل های آن عوض شده و امروزه بصورت مُدوّن و سازمان یافته شکل گرفته است و بخش اعظمی از چرخه اقتصاد کشورهای توریسم پذیر را تشکیل می دهد به گونه ای که در مجموع، گردش مالی صنعت توریسم در جهان سالیانه بیشتر از هزار میلیارد دلار است و همچنین به ازای هر ۱ نفر توریست ۵ فرصت شغلی ایجاد می گردد.

کشور ما نیز بدلیل داشتن منابع طبیعی و مناطق طبیعی گردشگری و اماکن باستانی و تاریخی دیدنی یکی از کشورهای مقصد توریست ها محسوب شده و رتبه پنجم را در جهان از این لحاظ به خود اختصاص داده است. در کنار پدیده توریسم ، مشاغل و مجموعه های مختلفی نیز شکل گرفته اند که به ارایه خدمات به مسافران داخلی و خارجی و گردشگران می پردازند.

امروزه روزه صنعت هتل داری به یک علم مستقل تبدیل شده ‍پس داشتن کادری با دانش روز هتل داری بسیار مهم است که شما میتوانید در سایت خود ویدیو های اموزشی را برای پرسنل خود قراردهید٫

وب سایت هتل داری علاوه بر بالا بردن جنبه پرستیج کاری اگر درست و قدرتمند طراحی شده باشد باعث افزایش کیفیت کار شما میشود به طور مثال ارائه خدمات انلاین .

رزرو انلاین هتل از طریق سایت.

باید امکان رزرو اتاق برای بهینه سازی در زمان٫مصرف فرم های ثب نام بایستی داخل سایت هتل امکان رزرو انلاین وجود داشته باشد و امکان پرداخت انلاین وجود داشته باشد و امنیت درگاه پرداخت را  برای  مشتریان تامیین کنید تا با خیال راحت پرداخت را انجام دهند.

چند زبانه بودن سایت برای هتل

مهم است که سایت با چندین زبان بین المللی طراحی شود تا اگر توریست خارجی وارد سایت شما شد مطالب و یا فرم رزرو هتل برای وی قابل درک باشد تا دچار سردرگمی نشود.( چند زبانه بودن سایت یک امر زروری است)

مواردی که برای داشتن یک سایت با بازخورد خوب نیاز است:

  • داشتن تصاویر خوب و با کیفیت برای جذب و راهنمایی مسافران.
  • ارائه تور های گردشگری و با کیفت بیشتر به منظور افزایش مسافران بیشتر
  • طراحی سایت به صورت دو زبانه یا چند زبانه
  • طراحی مجذوب کننده در نگاه اول
  • قراردان تصاویر جذب کننده و با کیفت از نمای داخلی و بیرونی هتل

 

تبلیغات در بستر سایت

با توجه به اینکه عامه مراجع کنندگان سایت برای گزراندن اوقات خوش در تیام ازاد خود هستند از این رو این فرصت  ایده عالی برای تبلیغ  تجارت مربوط به سفر و مسافرت است.

برای مثال آژانس های مسافرتی، تورها، مراکز خرید، فروشندگان سوغاتی و صنایع دستی و رستوران دارها می توانند برای تبلیغات کار خود به سایت شما مراجعه کنند زیرا صاحبان و مدیران اینگونه کسب و کار ها به دنبال این هستند که از طریق سایتی که بازدید کنندگان زیادی دارن(مخاطب هدف) در نتیجه   برای این افراد جایگاهی در سایت قرار داده میشود از این سو برای شما صاحب سایت میتواند در  امدی برای شما به همراه داشتهه باشد همچنین انها  هم میتوانند سریع تر و راحت تر خود را به بازار معرفی کنند

 

ایتم های کار شده در طراحی سایت

    ۱. صفحه ای برای شناخت و معرفی هتل:

در این صفحه به توضیحاتی راجب به افتخارات و جایگاه و رتبه و ستاره های هتل گواهی و ایزو های کسب شده خارجی و داخلی و توضیحاتی درباره پرسنل و مدیران هتل میپردازیم و تشکیل این صفحه را میدهد.

  ۲. صفحه تماس:

این بخش شامل اطلاعات تماس و ادرس فیزیکی هتل میشود طراحی و معرفی خدمات هتل:

    ۳. توضیح و معرفی امکانات هتل

در این بخش توضیح مختصر و کوتاهی در باره امکانات رفاهی هتل داده میشود و هتل را با سایر هتل های هم درجه خودش مقایسه میکنیم سپس با توجه به ستاره و درجه هتل درباره هرکدام از موارد زیر صحبت میکنیم:

  • سالن ها
  • تالار ها
  • اتاق و تخت ها
  • سیستم های صوتی و تصویری
  • خدمات دهی و شرایط لابی
  • سیستم سرمایشی گرمایشی
  • سرویس بهداشتی و حمام
  • رستوران و کافه های سلف سرویس
  • استخر، سونا و جکوزی
  • و…

 ۴. سیستم رزرواسیون آنلاین

مهم ترین و ویژه ترین بخش در طراحی یک سایت هتل سیستم رزرواسیون آنلاین میباشد تا مشتری به اسانی و خیالی از بابت امنیت حساب خود اتاق خود را رزرو کرده  و گرداخت مبلغ تایین شده از طریق درگاه بانکی وارد عمل شود.

همچنین میتوان در این بخش سیستم اتاق که اتاق ها بر اساس ظرفیت و تعداد انها خالی و گر بودنشان به میهمان هتل نمایش داده شود تا مسافر نثبت به سلیقه و نیاز خود اتاق را رزرو کرده و سپس هزینه اقامت به وی نمایش داده شو.

در قسمت گالری، تصاویر جذاب و زیبا از نمای بیرونی و بخش های داخلی و دکوراسیون هتل قرار می گیرد.

  • طراحی بخش تور مجازی

جهت بازدید مجازی از امکانات و تجهیزات و بخش های مختلف هتل مانند رستوران ، سالن ها ، تالار و …

  • طراحی نمودار هواشناسی

برای نمایش آنلاین و لحظه ای شرایط جوی و آب و هوایی شهر

  •  طراحی صفحه جاذبه های گردشگری و دیدنی

این بخش از طراحی سایت  هتل به معرفی نقاط سیاحتی و دیدنی و تفریحی یا زیارتی شهر یا منطقه، مراکز خرید، سوغاتی ها و … بهمراه نمایش دقیق آن مکان ها و با اطلاعات جامع و کافی آنها می باشد. و می توان آنها را روی نقشه منطقه یا شهر بصورت برجسته تر نمایش داد. هر یک از مکان های مورد معرفی به همراه گالری تصاویر بسیار جالب و جذاب می تواند کاربر را برای ساعت های بسیار زیاد در سایت شما نگه دارد. می توان دقیقا مسافت تا مقصد مورد نظر چه بصورت پیاده و چه با وسایل حمل و نقل را به کاربران سایت نشان داد تا بهترین تصمیم گیری و مدیریت زمان را برای سفر خود داشته باشند. در نهایت تمامی اینها باعث خواهد شد مشتریان واقعی هتل و اماکن اقامتی شما از سایت هتل شما برای دیدن بهترین مکان ها یا خرید استفاده نمایند و آن را هم به دیگر دوستان خود معرفی کنند. همچنین قرار دادن ویدئویی کوتاه از مناطق طبیعی، تاریخی و گردشگری می تواند برای مخاطبان جذاب باشد.